Τι είδους περιεχόμενο παράγει για τα προιόντα και τις υπηρεσίες σας, η εταιρεία σας; Πού μπορούν οι πελάτες σας να το βρουν; Δύο απλές ερωτήσεις, δύο σημαντικά κομμάτια του παζλ σχετικά με το μάρκετινγκ των προφερόμενων προιόντων και των υπηρεσιών σας.
Πιθανά η κυριότερη ανάγκη – επιθυμία όλων μας, είναι η δημοσιοποίηση των απαραίτητων πληροφοριών – ενημερώσεων σχετικά με την εταιρία μας, τα προιόντα και τις υπηρεσίες μας.
Η δημιουργία περιεχομένου είναι πιθανά η επιτακτικότερη ανάγκη της διαδικτυακής μας ύπαρξης
Θέλουμε το συντομότερο δυνατό να προβάλουμε ή και να προβληθούμε σε οποιοδήποτε μέσο κοινωνικής δικτύωσης μας ταιριάζει. Το ίδιο θέλουν και οι πελάτες σας δηλαδή να μαθαίνουν α΄μεσα π.χ. τα νέα και τις προσφορές σας! Αλλά όταν πρόκειται για το μάρκετινγκ περιεχομένου, οι περισσότεροι απο εμας, αποτυγχάνουν. Ακόλουθα θα προσπαθήσω να περιγράψω τα βασικότερα σημεία που χρήζουν της προσοχής μας.
- Ελλειπές Περιεχόμενο: Απαιτείται αρκετό περιεχόμενο για να δημιουργήσετε το ακροατήριο σας. Η εταιρεία σας δεν χρειάζεται να δημοσιεύει πέντε άρθρα την ημέρα ή την εβδομάδα. Ωστόσο, αν δεν προσθέτετε τακτικά περιεχόμενο για να εκπαιδεύσετε το ακροατηριό σας, θα είναι δύσκολο να σας ακολουθούν ή και οι μηχανές αναζήτησης να σας έχουν σε καλή βαθμολογία.
- Χαμηλής Ποιότητας Περιεχόμενο: Γενικά άρθρα που δεν διαφωτίζουν το κοινό, δεν προσφέρουν οσυιαστική πληροφόρηση ή και δεν συνδέονται με την εταιρεία – προιόντα σας είναι εν τέλη η αχίλλειος πτέρνα των περισσότερων στρατηγικών περιεχομένου. Βέβαια, πολλοί ενσωματώνουν την τεχνική του clickbait, αλλά χρειάζεται προσοχή! Παν μέτρον Άριστον λέγανε οι Αρχαίοι Έλληνες.
- Έλλειψη Κοινωνικών Μέσων: Τα κοινωνικά μέσα είναι ένας τρόπος να απευθυνθείτε στο κοινό σας. Δεν χρειάζεστε εκατομμύρια ακόλουθους, αλλά τουλάχιστον τους ενεργούς μα και υποψήφιους πελάτες σας, να σας ακολουθούν. Αν δεν μοιράζεστε και δεν δημοσιεύετε περιεχόμενο τακτικά στα κοινωνικά μέσα, οι ακόλουθοι σας, θα σας ξεχάσουν, ή ακόμη χειρότερα, απλώς δεν θα σας ανακαλύψουν.
- Πολύ Λίγα Κανάλια προβολής: Πριν από δέκα χρόνια ήταν αρκετό ένα ιστολόγιο. Τώρα, το μάρκετινγκ περιεχομένου πρέπει να έχει τμήματα προϊόντων και υπηρεσιών, ιστολόγια, φυλλάδια, βίντεο, podcasts. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το κοινό μπορεί να σας βρει στο κανάλι που επιθυμεί αντί να επιλέγετε εσείς το μέσο που προτιμάτε.
- Λάθος Τύποι Περιεχομένου: Χρησιμοποιήστε τις αναφορές μέτρησης επισκεψιμότητας και αξιολογήστε την αποτελεσματικότητα απείχισης του περιεχομένου σας και που ωφελεί το κοινό της. Τα βίντεο είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να δείξετε νέους τρόπους χρήσης τεχνολογίας ή πόσο εκπληκτικό είναι ένα έργο σας αντί να το περιγράφετε σε ένα άρθρο.
- Ανυπομονησία με τη Στρατηγική Περιεχομένου: Πολλές εταιρείες ενθουσιάζονται με το περιεχόμενο, αλλά τα παρατούν μετά από λίγους μήνες. Πρέπει να υπάρχει διάθεση να δημιουργήσετε τη στρατηγική σας και να την κρατήσετε. Χρειάζονται αρκετός χρόνος για να δημιουργηθεί η κατάλληλη γκάμα περιεχομένου ώστε να παραχθεί η προσδοκόμενη ζήτηση. Σίγουρο είναι ότι όταν έρθει η στιγμή, θα συνειδητοποιήσετε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος πωλήσεων που θα μπορούσατε ποτέ έχετε.
- Έλλειψη Αφοσίωσης: Το περιεχόμενο είναι σαν τον πολιτισμό. Οι εταιρείες που διαφημίζουν την επιχείρησή τους μέσω άρθρων, κοινωνικών δικτύων και βίντεο έχουν περισσότερο την εκτίμηση του κοινού για να μοιράζονται τα επιτευγματά τους. Επίσης όλες αυτές οι ενέργειες δεν μπορεί να γίνοται μόνο απο ένα ή δύο άτομα, πρέπει να είναι ριζωμένες στο DNA της εταιρείας.
- Ελάχιστα διαφημιστικά μέσα: Οι εικόνες, η τυπογραφία και τα βίντεο είναι τα πιό δημοφιλή διαφημιστικά μέσα. Σε κάποιους ανθρώπους αρέσει να διαβάζουν, αλλά οι περισσότεροι απλά θέλουν να λαμβάνουν τις πληροφορίες γρήγορα. Το βίντεο είναι ένας γρήγορος τρόπος να παρέχετε πληροφορίες σε φιλική μορφή προς το θεατή.
- Φτωχές ή και ανύπαρκτες πολιτικές SEO: Πιθανά ένα άλλο κέντρο κόστους για την εταιρία σας, αλλά βεβαιωθείτε απλά ότι έχετε κάποιον που γνωρίζει SEO ώστε να ρίξει μια ματιά για τη διαδικτυακή σας εικόνα.
- Χρήση Εργαλείων Analytics και CRM: Σκεφτείτε μια διαδικασία πώλησης 1 προς 1. Έχετε περιεχόμενο που μπορεί να κερδίσει ένα μελλοντικό πελάτη αλλά και έναν υπάρχοντα πελάτη; Πώς αποκτάτε νέες ιδέες για τον τρέχοντα πελάτη και ενημέρωση για έναν ολοκαίνουριο μελλοντικό; Και μετά πώς παρακολουθείτε τις κινήσεις τους; Σκεφτείτε τα εργαλεία analytics και το CRM ως τον καλύτερό σας φίλο για να κάνετε τις διαδικασίες μάρκετινγκ περιεχομένου να λειτουργούν.
Είναι ώρα να αντιμετωπίσετε την δημιουργία περιεχομένου όπως την πρόσοψη – βιτρίνα ενός καταστήματος. Αραγε τι είναι αυτό που μας κάνει να μπούμε σε ένα κατάστημα;